Min magkänsla

Min magkänsla hade rätt :'(.
Fan, jag är helt förstörd. Fort nån nämner det så bryter jag ihop, min älskade flicka!
Vi va till sjukhuset idag & gjorde pricktest på Tino.
Han är allergisk mot en massa saker som vi inte vetat om.

De det visade lite på:
Vete
Björk
Timotej
Hund
Katt
Vete

Visade mke på:
Ägg
Häst

Mjölk visade ingenting på pricktestet, tkr de är jätte konstigt :S.
Men vi tar inte tbx mjölken förns Uppsala säger att han inte är mjölkallergisk.

Ja som ni såg så är han allergisk mot hund.
Vi har en hund, min flicka.
Men som jag tror så är han inte så känslig mot henne, men just nu är han de säkert för de har verkligen explodera ute med pollen & allt. Men ska lugna oss nån vecka sen hämtar vi Raiha & ser vad som händer.
Är vi försiktig med allt annat så tror jag faktiskt de kan funka me Raiha för han har ju vart fin på kroppen & ansiktet fast Raiha har vart i närheten. Vi får avvakta & se.
jag är då helt förstörd :'(.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Caroline börja med att ta bort vete och mjölk och se till att han får allergi medicin så ska du se att han klarar av Raiha Hon har ju funnits där sen han föddes

Vi fick oxå veta att vår minsta var allergisk mot div mat pollen och hund men den hade funnits innan han föddes så det funkade när vi fick ordning på maten och allergi medicin

Om Tino blivit sjuk av flickan så hade det märkts långt innan

Håller tummarna för att det löser sig

Kram

2011-05-03 @ 12:29:09
Postat av: Jenna

<3

2011-05-03 @ 12:50:32
URL: http://gumsalumsa.blogg.se/
Postat av: Allergimamman

om någon produkt innehåller: Kasein, kaseinat, kvarg , natriumkaseinat vassle, vassleoulver.. får han inte äta det, det innehåller mjölkprotein..

Resten av ingredienserna e ju ganska lätt att lista ut, tex ost grädde mjölkpulver osv..(mjölksyra) är fritt från mjölkprotein.



Mjölkfri välling : Enago , nutramigen (endast på recept)kan göra massa såser o allt möjligt med nutramigen.

Använd Oatly , Tofuline produkter . det är havre och soja baserade. Finns i matlagnings"grädde" , glass och alltmöjligt. Milda har mjölkfritt smör.



är inte så insatt i vete allergi, men allt som innehåller glukossirap kan innehålla vete :/



Sepmer har ägg mjölk o vete fr pasta och sånt, dom har mycket kakor och annat.

2011-05-05 @ 18:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0