Jag förstår inte!

Jag förstår mig inte på folk längre..
Dom snackar skit om varandra & sen umgås dom.
Det är knepigt!
-Den fulaste fisken simmar i det närmaste vattnet-
Så sa min pappa till mig & det "jobbiga" är att han alltid har rätt i det han säger..
Han kan se en människa en gång & sen berättar han hur den människan är, läskigt!
Kommer ihåg när jag gick i sexan & det flyttade en kille till Skyttorp som vi alla ungar umgicks me, pappa träffade honom EN gång & då sa han: Passa er för honom för han kommer dra in er i skiten! Det lyser svart i ögonen på honom.
Ingen trodde min pappa, inte jag heller men mke riktigt, det vart bara en massa skit & vi vart indragen i det självklart!
Skogsbrand.
Trasiga julgransbelysningar.
Trasiga rutor på tågen & en massa annat.
Nu när jag börjar bli äldre så lyssnar jag mke mer på pappa & tänker på va han har sagt hela tiden.
Man ska aldrig lita på en människa fullt ut, de har jag slutat me nu!
Finns några stycken som ja verkligen litar på & de är dom närmaste som alltid funnits där i vått & torrt, även vi inte umgåtts mke lr nå så har de folket alltid funnits där när de behövs & de är jag så glad för, ♥.
& jag kommer alltid finnas för er ska ni veta!
Jag har gått igenom en hel del här i livet & de har satt sina spår, de är på både gott & ont kanske.
Men jag har blivit mke starkare i mig själv efter all skit & jag tänker ett steg längre nu för tiden, inte me allt men det mesta.
Ibland kan jag bli väldigt tyst men de är för jag funderar, de gamla kan komma upp på dom konstigaste platserna.
En plats är övergångsställen, tänker inte nämna VAD som kommer upp i huvudet på mig då men de är nånting som får mig att må dåligt & tänka mke.
Lika om jag har en diskution om nånting med nån så kan jag bli tyst & den människa kan kolla på mig: Men svara då!
Svaret kommer, jag tänker & jag tänker väldigt mke på vad som skulle va bäst för just DEN personen just då.
Jag vill hjälpa folk till de bästa.
Jag säger inte att jag kan lösa allt här i livet men en del kan jag faktiskt svara på & hjälpa till me, de kan ju alla för alla har ju olika erfarenheter från livet & de är bra för då kan man ju hjälpa varandra :).
Som jag & Claes, vi är HELT olika!
Vi har totalt olika uppväxter & de är nog de som får de att funka mellan oss, vi är två olika människor.
Det dumma han har gjort är väl att palla äpplen & såna saker, de dumaste jag har gjort är & suttit i häktet pga av stöld.
Det ångrar jag & efter de så har jag aldrig gjort nånting mer & de är jag stolt över & jag kommer aldrig ställa till de så mke för mig igen,  ALDRIG!
Mina dumheter har ju fått mig att tänka igenom saker jag gör, visst jag har gjort misstag efter det med men absolut inte lika dumma misstag!
Jag känner mig som en mke bättre människa idag än va jag gjorde för 4-5 år sedan.
Den Carro jag va då vill jag aldrig bli igen.

vart en del skrivet idag, kanske onödiga saker men kände att de kliade i skrivfingrarna :).

Kommentarer
Postat av: Anna

Heja Carro! Du är en bra Carro <3

2011-03-10 @ 10:24:42
Postat av: Malin

Tror jag vet vilken person du menar i skyttorp haha!! :) heja heja Carro! :)

2011-03-10 @ 10:55:33
Postat av: birgitta

du har mycke kloka ord vi vet att du är en bra carro komihåg det jag har tänkt mycke på dig dessa år vi har får lära käna dig o din familj vi tycker myck om er stens bästa kommpis det vet du vem det är många kamar ps jag hoppas att du o clas blir en familj igen

2011-03-10 @ 13:31:05
URL: http://voxnahantverk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0