Gallsten

Sökte runt lite om gallstensanfall eftersom dom misstänker de starkt. 
Allt stämde in EXAKT, så de kan ju inte vara nått annat så jag hoppas jag får tid för ultraljud snart så jag slipper det här. Nu får jag ju knapra tabletter hela tiden.
+ att jag domnar bort i hela höger hand, skit läskigt måste jag säga!

Symtom

Om man har ett gallstensanfall gör det oftast ont i attacker med stunder emellan då det gör mindre ont. Vanliga symtom är att

  • det gör ont på ett skärande eller krampartat sätt under revbenen på höger sida
  • man har ont högt upp i magen vid mellangärdet och smärtan strålar ut mot ryggen och högra axeln
  • det känns ömt över gallblåsan samtidigt som det gör ont
  • man känner sig uppblåst och bubblig i magen samt illamående och kallsvettig.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Men fy :( det lät inte alls nå kul.

2011-03-07 @ 23:37:29
URL: http://ifollowmyheart.bloggplatsen.se
Postat av: Emelie

Ja ungen får du iaf ut. En gallsten kommer ju inte ut lika snabbt..



Hua vilken smärta du måste du ha då :(

2011-03-08 @ 08:47:54
URL: http://ifollowmyheart.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0