Hemskt

Idag när jag kom ifrån bussen så skulle ja hämta nyckeln som mamma hade lagt undan.
När ja hade tagit nyckeln så hörde jag en duns, en rejäl duns en bit bort. Jag stannade upp & funderade på va de va, kikade mig omkring & såg att de va nått som stack upp bakom en buske.
Jag springer dit & ser en gammal tant ligga där.
De va hemskt, ja fick panik men bet ihop & gick fram till henne & frågade hur de va & om de gjorde ont nånstans.
Men ont hade hon inte men hon kunde inte stå på benen :/.
Jag försökte på alla vis att få henne att sitta lr resa upp sej lite men de gick inte, hon ramlade tbx på mage direkt, hur ja än gjorde.
Frågade henne efter tfnen, gick in hos henne & sen ut så hon gav mig nret så jag kunde ringa hennes barn.. Inget svar.
Helvete, va gör ja nu??
Testar resa upp henne en gång till me hjälp av rullatorn, men hon ramlade tbx på mage.
Sa till henne: Jag kommer snart. (kändes jätte jobbigt att lämna henne)
Sprang till en lägenhet där ja såg att de lös.
En ungkille öppnar & ser väldigt chockad ut.
Jag häver ur mig: Hej du måste hjälpa mig nu.
Han rynkade ögonbrynen åt mig.
Jag: Min granne har ramlat & jag klarar inte av att resa på henne själv.
Jag sprang till henne igen & killen kom & hjälpte till så vi fick in henne i huset & satte henne i soffan & jag tog av henne mössan för att se om hon hade nå sår i huvudet men de hade hon inte som tur va.
Asså tänk om jag inte hade hittat henne då hade hon kunna fryst ihjäl för hon kunde verkligen inte stå på benen :(.
Usch de är verkligen lätt att ramla, inte lätt att vara gammal nu på vintern :/.
Men nu är hennes dotter hos henne så nu är ja nöjd & känner mig ganska stolt som kunde hjälpa henne & hon va väldigt glad att jag kom. Hon tyckte ja va så snäll & söt som gjorde allt för att få in henne.

Kommentarer
Postat av: Pernilla - Mamma Till Jonas

Okej. Tack så mycket för ditt svar :)

2011-01-14 @ 23:21:48
URL: http://korkbarn.blogg.se/
Postat av: Sabine

Hade gjort samma sak, sån tur att det finns folk som inte är rädda för att hjälpa till:)

2011-01-15 @ 20:47:58
URL: http://nissesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0