snöat inne..

Jag har verkligen snöat inne på det här med allergier.
Det är det enda jag söker om på internet, pratar om & bloggar om.
Jag vet att de kanske är jätte tråkigt att läsa men det är skönt att skriva av sej.
& nu när vi fick veta att han va allergisk mot mjölkproteiner oxå så kändes det som livet rasade IGEN.
Precis som när vi fick reda på att han va allergisk mot ägg, då kom första frågan: VA SKA VI ÄTA?
Låter ju som att man lever på ägg med de gjorde vi verkligen inte & har verkligen fått in snitsen nu & vet de mesta som innehåller ägg, men nu det här med MJÖLK.
Mjölk som nästan allt innehåller.
Herregud, vi kommer ju svälta :o.
Dom tankarna kommer ofta, men har vi klarat det här med ägg så kommer vi klara de här me mjölk oxå, vi kommer bli proffs haha :p.
& sen efter vi vart medlem på Allergiföreningen här i Ovanåker så har vi fått kontakt med jätte snälla & goa personer som sitter i samma båt som oss.
Innan vi träffade dom så kände vi oss som ensamast i hela världen om det här bara för vi kände ingen som har samma problem men nu känns allt så mke lättare när man har fått kontakt med folk som har de lika svårt.
Eller svårt är det väl inte när man har lärt sej.
Men jag som inte är allergisk mot nånting, (lr jo jag är ju laktosintolerant, men de är ju en droppe i havet) är ju bortskämd med att kunna äta precis allt utan att behöva tänka på de. Men jag blir ju jätte dålig i magen om jag äter vanliga mjölkprodukter & så men som sonen får ju grova eksem & kliar sönder sej så de är ju mke mer allvarligt än en bubblig mage.
Jag hoppas verkligen det här vänder med åldern!

Vi har ju suttit & funderat nu, luftburen äggallergi.
Det behöver de ju absolut inte vara nu eftersom nu har vi fått reda på att han är mjölkallergisk oxå ju.
Vi trodde ju stenhårt att de bara va ägg & han va ju JÄMT röd om kinderna & kliade sej utav h*lvete på nätterna.
Nu när vi har tagit bort alla mjölkprodukter så har han blivit fin på kinderna, han är lite rosablommig men det är ju INGENTING mot va han har vart. Så det är nog ingen luftburen äggallergi trots allt :).
Alla pusselbitar börjar falla på plats efter mke bråk med läkare & vårdcentralen!
Men en sak förstår jag F*N inte..
En läkare ringde & sa att Tino ska ha spruta nu eftersom han är 1½år.
Jaha, sa jag.
& så frågade jag vad den va baserad på & då får jag till svar att den är baserad på lite ägg.
Jag: Men snälla, han är allergisk mot ägg så den kan ni inte ge.
H*n: Jodå de är baserad på så lite, de är ju lite lite ägg i den.
Jag: Det spelar ingen roll, han ska inte ha den fast de är så lite lite i den!
h*n: nehe men, då får ni komma iaf så får vi prata..

Hur tänker vissa?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0