Mjölkproteinallergi

Nu vet vi vad det är, mjölkproteinallergi & ägg. Så nu ska man lära om sej igen med matlagning. Så har ni tips så vill jag gärna ha de :). För i nästan all mat finns de ju mjölk :(. Så nu ska vi körs stenhårt utan mjölk ett tag å sen smyga in nånting, typ en ostskiva å se hur han reagerar på de. Proverna visade jätte lite på mjölk men vi tar bort allt å smyger in nånting sen :). Men de är skönt att ha fått veta vad de är mer så han slipper lida! Nu är de bara dagiset som vi ska informeras så dom kan lägga om maten. Sen har vi ju träffat allergiföreningen & dom är ju helt underbara! Dom får en att kämpa vidare verkligen :).

Kommentarer
Postat av: Åsa LM

Hej!

Jag heter Åsa och är mamma till en pojk som nu är sju år. Han är precis som Tino allergisk mot mjölk och ägg och en del andra saker, samt att han har eksem över hela kroppen. Vi är medlemmar i allergiföreningen i Ovanåker- kontakta mig gärna om du har funderingar.



Du kommer att få mitt namn och nummer av Maritha också:)

2011-04-18 @ 11:11:49
Postat av: Pernilla - Mamma Till Jonas

Ost kommer inte funka ;)

Alla som är laktosintoleranter kan äta ost för

det innehåller inte laktos.

Fick veta det för ett tag sen.



Kram och lycka till med Tino!!!

2011-04-18 @ 12:09:12
URL: http://korkbarn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Till pernilla.



Laktos och mjölkprotein är inte samma sak...

Är man laktos så är det mjölksockret man reagerar på o inte proteinerna...

2011-04-18 @ 14:22:27
Postat av: Marie

Hej,

Jag har en dotter på 2 år som är allergisk mot ägg och mjölkprotein. Nu efter 1 1/2 år känner jag att jag har fått kläm på att laga mat så att hela familjen kan äta samma mat. Det blir mycket enklare så. Kika gärna in på min blogg där jag delar med mig av mina recept och erfarenheter kring ersättningsprodukter mm.

2011-08-01 @ 13:05:45
URL: http://www.prettomarie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0