Tuttar tuttar, tuttar överallt

satt & funderade på en sak igår när jag glodde på tv när en tjej hade pumpat tuttarna me silikon, får dom inga bristningar utav att göra det ?
Vi som har fått barn & ammar alla, nästan alla får ju bristningar på tuttarna utav det & de är ju för att dom blir större men när man förstorar dom så blir dom ju större oxå & silikonet måste ju få plats så skinnet måste ju töjas ut då, lr?
Lika att man får fastare bröst desto längre man ammar, de tror jag är ren bullshit, eftersom barnet blir större behöver mer mat så då måste ju brösten töjas ut ännu mer för att all mat ska få plats lr hur är det?
Jag ammade bara i 4månader, jag ville verkligen amma längre men det vela inte min son & inte tänker jag tvinga honom heller! Men det är ganska skönt att inte amma oxå för vilken "frihet" man fick & allt & alla kan låna honom i några timmar utan att jag behöver oroa mig för att han ska ha mat lr att jag måste pumpa ur m.m men som sagt hade han vela ha tutt så hade han fått de hur länge han vela, hoppas att nästa barn vill ha tutt längre :) .
Haha oj vilket tuttinlägg de vart..

Kommentarer
Postat av: Pernilla - Mamma Till Jonas

Man får fastare tuttar ju längre man ammar :)

Ju större barnet blir ju mindre tutte får dom och mer näring från annat håll. Men mina bröst har faktiskt blivit mycket fastare, alltså dom hänger ju men det är inte bara skinn. Haha :)

2010-03-25 @ 01:09:21
URL: http://korkbarn.blogg.se/
Postat av: martina

mina boobs är opererade och jag fick inte en enda bristning av det, sne i vecka 12 började jag få bristningar på dom utan att de växt, helt sönder bristiga och magen som vart gigantisk fick jag några få på bara, måste vara hormoner har jag kommit fram till:P vilket lyckos som sluppit hängisar, mina har då blivit hängiga av amning:P

2010-03-30 @ 22:38:21
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0