samma lika namn

Att ta samma namn som en släkting, kompisar lr typ kompisarnas barn de är väl ganska dålig fantasi tkr jag (ingen behöver ta åt sej,för jag menar ingen spec!)..
När vi skulle välja namn & ha med oss i "bakfickan" till BB så va vi noga med att tänka efter riktigt om de va nån som heta så här på bruket t.o.m, för vi ville inte döpa vårat barn efter någon..
Men dom namnen vi hade med oss dit, det vart ju inget utav dom för Tino ploppa upp i huvudet när vi såg honom , våran Tino :) !
Jag bara älskar det namnet, jag är så nöjd över att det vart det namnet, hoppas han är lika nöjd när han växer upp :) .
det tror jag för det är ett ganska ovanligt namn & snyggt namn måste jag säga ;), jag har aldrig träffat nån som heter de iaf :p !


Hur tänkte ni när ni gav erat barn just det namnet :) ?


Kommentarer
Postat av: jessica olsson

Namnet är ganska ovanligt! Hon i ungamödrar (danmark) hennes grabb fick ju heta Tino.

Lea-Lace finns det ingen i hela sverige som heter bara våran Lea :)Tufft med ovanliga namn. Det går ju och söka på hur många som heter ett visst namn.

2010-03-10 @ 10:35:31
URL: http://jessicaireneolsson.blogspot.com/
Postat av: jessica olsson

http://www.svenskanamn.se/

Där har du länken :)

2010-03-10 @ 10:39:49
URL: http://jessicaireneolsson.blogspot.com/
Postat av: jessica olsson

Jaha :) Jag saknar unga mödrar. Tycker dom ska börja sända det igen!

Namnet Lea har jag alltid älskat. Sen när jag vart med barn så kändes det självklart att om det blir en tjej så ska hon heta Lea. Men kent tyckte att det lät för enkelt med bara Lea. Så han kolla upp lite namn så hitta han Lace. Så slog vi ihop det :) Och det vart vackert :)



Annars är allt bara bra! Börjar få lite hemlängtan till Edsbyn faktiskt. Nu när man ska ha en till och vill ha alla nära och kära runt om sig.

Graviditeten har gått bra. Mådde illa i 3 veckor i sträck med kräktes inget utan all mat äcklade mig.



Hur är det med er då?

Kram

2010-03-10 @ 11:08:51
URL: http://jessicaireneolsson.blogspot.com/
Postat av: j

Vet inte hur vi tänkte när vi gav barnen deras namn ..

hade skrivit ner några namn på ett papper.

sen blev det som det blev :)

vilken fin header du har!

hur gammal är eran tino?

2010-03-10 @ 11:40:12
URL: http://denrosadammtussen.blogg.se/
Postat av: Jenna

Heh vi har redan sen plusset bestämt oss för ett pojk och ett flicknamn :D

Och något av dom får det fasiken bli oavsett om det passar! Haha.

Mest för att dom är ovanliga och att vi inte har någon i vår närhet med något av namnen :)

2010-03-10 @ 14:20:36
URL: http://gumsalumsa.blogg.se/
Postat av: Malin - Mamma till Ebba <3

samma för oss vi hade massa namn med oss men sen när ebba kom så såg vi att det var en liten ebba

2010-03-10 @ 14:26:27
URL: http://maliiingustavsson.blogg.se/
Postat av: Sabine

Vi hade egentligen ett helt annat tjej namn som vi verkligen älskade men när Alice kom så såg vi att de namnet hade inte passat henne alls. Så då blev det Alice:)



Ja Tino är ett fint namn faktiskt. Tycker det är tråkigt när föräldrar döper sina barn till helt galna namn bara för att dom ska vara ensamma om namnet och det ska vara så ovanligt som möjligt. Visst, sött på en liten 3 åring kanske men barnet växer ju upp. Det måste man också tänka på när man ger ett annorlunda namn till ett barn.

2010-03-10 @ 15:42:47
URL: http://nissesmamma.blogg.se/
Postat av: VevveKarlsson

Ja, den växer på ganska bra nu :)

Kan tro att du saknar din,

det gör nästan alla som varit gravid :)



Apropå namn till barnen, På UL sade barnmorskan att det visade sig vara en liten flicka i min mage, hade då tänkt på namnet "Ella" sedan jätte lång tid tbx (innan min graviditet), men såg sedan att det var en av de populäraste namnen, då blev det uteslutet.. Men en dag när jag stod i duschen så fick jag en jättegammal låt på huvudet som Tommy Nilsson sjunger (en dansbandssångare), låten heter "Amelia", och Amelia får det bli! Låten är sååå fin med :)

2010-03-10 @ 19:36:29
URL: http://vevvekarlsson.blogg.se/
Postat av: Amanda...

När vi fick Charlie så va vi så inställd på att få en pojk så vi hade ju bara pojknamn men de va inget namn som passa oss båda sen när han kom så va de bara Charlie.. Och samma med Isak... Sen va de ju de att de int är många max 3-6 st som har de här namnen i edsbyn tror ja.. men efter att vi fick Isak så vart de två till Isak=P hehe men de är väldigt fint namn.. jag är verkligen glad att min isak kom först annars hade jag nog inte tagit de..=)

2010-03-11 @ 11:45:20
Postat av: Amanda

Sen så tänkt jag att mina barns namn ska passa hela livet.. Tycker charlie är ett gulligt bebis namn + ett Tufft tonåringsnamn och passar resten av livet med=) Isak tycker jag är samma sak=P



Tino är väldigt fint.. Tänkte på de när jag titta på unga mödrar att de kanske man skulle ha haft på isak innan han kom men tobbe tyckte inte de då.. haha så de vart isak=P

2010-03-11 @ 11:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0