Napp

Min sambo's morfar sa nå smart idag tkr jag..
Vi började prata om tumme & napp..
Då sa han: Tar man av ett litet barn nappen för tidigt så åker tummen in i munnen & tummen kan man inte ta bort som man kan me nappen..!
Det tyckte jag va smart!
Okej, man vet inte när barnet är för litet lr nå, men Tino får INTE bli en tumsugare!
Han får ha nappen, inte tummen!
Jag hade tummen i munnen jämt & nu har man tandställning, även min syster har haft tandställning..
Men Tino vill ha nappen när han ska somna, när han har somnat så spottar han ut den automatiskt efter typ 5min så han är absolut inte beroende utav att sova med nappen & det tkr jag är skönt!
Tänk om han skulle gallskrika varje gång han tappade nappen då skulle man ju bli tokig på nätterna. Så när jag går & lägger mig då lägger jag upp hans napp på sängbordet för då har han spottat ut den, men han ligger ju & tuttar på sin tunga ist, gobollen min :) .

Vissa barn har ju enormt stort sugbehov & vissa behöver inte alls nån napp, de är ju så olika från barn till barn!

Hur mke använder erat barn napp?

När vill hon/han nappen?

Kommentarer
Postat av: Sabine

Alice har nappen när hon ska sova eller vilar. Vi försöker att enbart ge henne den på kvällen så att hon ska veta att nu är det sovdags. Lite svårt för ibland vill hon ha den även på dagen.



Men jag har hört att napp och tumme enbart påverkar de riktiga tänderna. Så slutar barnet bara med napp och tumme innan h*n fått de riktiga tänderna ska det inte vara någon fara. Har hört detta på långt håll så vet inte om det stämmer. Ska fråga på bvc nästa gång jag är där.

2010-03-31 @ 19:53:57
URL: http://nissesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0