Bara stoppar i sig

Tänkte kolla med er vad era barn äter om dagarna & så tänkte jag berätta vad min son stoppar i sej :p .

Morgonen är det gröt, men han är inge vidare förtjust i den så jag ska byta gröt :)
Eller finns de nån annan frukost till 6månaders bebisar ?

Lunch blir det puré, det älskar han, morot& potatis å majs& potatis, de är hans favoriter :)
sen smaskar han lite rån & mosad banan.
& självklart dricker han ersättning när han vill ha!
Tino är absolut inge matglad på förmiddagarna, precis som mig.
Vaknar jag runt 7-8 måste jag vänta me frukosten typ till 9-10.

Ni får gärna berätta vad era barn äter & vad dom älskar att äta :) .



Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag brukar ge Isak gröt antingen till frukost eller till lunch..Sen brukar jag faktiskt köpa 6 mån burkarna dom tycker han om.. Eller nej inte den med lax och potatis.. Han spotta ut maten fort som attan=) Annars så brukar han få lite banan, majskrokar..Har inte lust att ge han för mycket då får man en grinig bebis=)

2010-03-25 @ 13:30:10
Postat av: sandra

hej! jag tänkte bara höra om du är nöjd med knorr vagnen nu när du kanske hunnit använda den lite?

jag har nämligen en likadan, fast ingen bebis än.. :)

2010-03-25 @ 15:43:07
Postat av: Sabine

Alice får pyré till lunch men jag ammar ju alltid innan eller efter. Hon har det mest för att smaka på. Och hon älskar allt jag ger henne:P Sen får hon någon frukt mosad mitt på dagen (om vi är hemma och hinner) sen gröt till kvällsmat (och amning därefter). Jag köpte en sån manick som man lägger i frukt i ett nät så får hon själv sutta på det. Hon älskar den! Brukar lägga i äpple=) Nüby heter den=)

2010-03-25 @ 19:27:41
URL: http://nissesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0