Kortison

Nu har vi kommit på vad det är som har "förstört" våran son i så många månader, de är den förbannade kortisonen så jag ska ALDRIG mer ta emot en sån salva för att smörja honom!
Han är riktigt fin på mage & rygg nu sen vi slutade med den, nu använder vi den lite lite på kinderna bara för han ser för hemsk ut ibland & efter 10min typ smörjer vi med mjukgörande..
När vi har vart till läkare så har dom ALDRIG talat om för oss att kortison torkar ut, de enda dom har sagt är att vi ska smörja & smörja bara & de har ju vi lyssnat på men nu har man fått veta utav annat folk att det torkar ut jätte mke ju & göra huden mke tunnare så FUCK KORTISON!

Kommentarer
Postat av: MalinKalin

Skönt att ni har kommit på vad som var fel :)

2010-08-02 @ 20:39:21
URL: http://malinkalin.blogg.se/
Postat av: Carro

Oj man ska vara jätte försiktig med kortison! Dumma doktor!! jag har Tre olika starka receptbelaggda kortisonsalvor och de ska man trappa upp och trappa ned, eftersom kortison är bryterner hud och muskler om man nu skulle ta en spruta. Sen måste jag köpa typ 4 andra mjukgörande och återfuktande jätte dyra salvor... Tips på en jätte bra kräm är Esex hudkräm på apoteket. Om man är liten kan man tycka att de svider när man smörjer på den men det blir bättre efteråt. Ett annat tips är också att ni kan testa med att smörja med naturel yogurt över exemen de har jätte bra bakterieflora, och mild och återfuktande. Låter konstigt men funkar. Hoppas de blir bättre!

2010-08-03 @ 23:43:18
URL: http://www.nogg.se/carolinef

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0